suke ati aku la nak update ke x.

Saturday 13 August 2005

Hendak seribu daya.

do you'll remember about Majlis Ijazah that i wrote before. there is something special that i want to tell. At the Majlis IJazah, several student from UM come to to get the Ijazah Potong. One of the student is blind. and this what i read from PSSCUH
Seorang pelajar tahun dua dari Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya telah selamat diijazahkan pada 5 Ogos 2005 oleh YM Tuan Guru Md.Radzi Hj. Hanafi.

Seorang pelajar tahun dua dari Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya telah selamat diijazahkan pada 5 Ogos 2005 oleh YM Tuan Guru Md.Radzi Hj. Hanafi. Apa yang menarik tentang pelajar ini adalah beliau merupakan seorang yang cacat penglihatannya.

Kita rasa terharu dengan hasrat dan komitmen beliau untuk mempelajari Silat Cekak Hanafi. Tentunya beliau merasakan bahawa ilmu beladiri ini adalah penting untuk kebaikan dirinya.

Semangat inilah yang perlu ditanamkan kepada setiap insan untuk melengkapkan diri dengan ilmu beladiri. Sikap ini wajar dicontohi oleh semua pihak.

Dalam keadaan dimana diri boleh diganggugugat, kita senantiasa perlu bersiap diri untuk menghadapi apa jua rintangan yang datang. Ilmu perlu dicari. Usaha perlu diteruskan. Akhirnya kita berserah diri kepada Allah swt.

Kita ucapkan tahniah dan syabas kepada beliau. Semoga beliau akan dapat tamat belajar Silat Cekak Hanafi hingga ke peringkat tamat

man, i was motivated by him. i'm the one who write his name on the "Penerima Ijazah" namelist. unfortunately i forgot his name. ;P

1 comment:

p(~~)q said...

kalo murah punye nak nokia 2600
kalo alang2 mahal nk motorola v600
atau nokia 6600
kalo nk g low yatt ckp a
nur nk ikut gak
thanks.
kalo buleh nk sgt2 nokia 2600. kalo lagi buleh yang mahal tu la tp kalo murah mmg nk nokia 2600

Iklan Je...