suke ati aku la nak update ke x.

Wednesday 5 May 2010

Aku mahu pulang...

poor minds talk about people average minds talk about events great minds talk about ideas - Eleanor Roosevelt

 Bila ada kematian je, semua kecoh. Everybody wanna talk about death. As if death is something rarely happen. indeed, kematian itu perkara yang pasti.

Sejak akhir2 ni, ramai pula yang mati.
1. Din Beramboi meninggal dunia kerana Dengue Shock Syndrome
2. Achik Spin meninggal dunia kerana Motor Vehicle Accident
3. Adik Aminurrasyid mati kene tembak ngn polis.
yang mati sebab H1N1 dan dengue pn ramai juge.

tiap kali ade yang meninggal dunia je, pasti ramai yang ingin memberi pendapat, komen, malah ada juga yang mengkritik. tapi penah tak kita terfikir, kematian itu pasti, dan kita harus menyediakan bekalan untuk kemudian hari?

Hari Hol
Hari Hol atau Hari Haul adalah Hari Ulang Tahun Kemangkatan Sultan terdahulu. Betapa besarnya institusi kesultanan melayu di malaysia, keputeraan sultan pun kita celebrate, kemangkatan sultan pun kita "celebrate". Dan di Pahang, hari hol jatuh kepada 7 Mei, dan dijadikan hari cuti untuk negeri pahang.

ok, actually post ni aku bukan nak cite pasal kematian, tp aku nk cite yang jumaat ni pahang cuti dan aku mahu pulang ke kajang!~ wuhu~ dad, mom, wait for me k. bemi da nak balik~

3 comments:

Shamel said...

oo ye ke ade cuti mangkat kat pahang. Oh besnye.. tambah2 klu jatoh ari jumaat!

aizat said...

owh..baru ku taw hari hol 2 ape..thanx 4 d info bro..

Nur Izni said...

ye2 kitorg tunggu

tunggu~~~ (naz ahmad)

;p

Iklan Je...