suke ati aku la nak update ke x.

Wednesday, 17 June 2009

Malingsia

Korang penah dengar x perkataan malingsia? Maling tu perkataan dari indonesia yang maksudnya pencuri. jadi malingsia tu lebih kurang macam malaysia pencuri la. tak silap aku, malingsia tu, coined sebab orang indonesia marahkan kita panggil diorang indon.
Kepada orang indonesia, mintak maap la klo korang terasa ktorang panggil korang indon. sebetulnya, ktorang takde niat nak menghina. tapi mungkin ade sesetengah orang je yang merasakan indon tu hina. bagi aku, manusia ni sama je.
indon vs malingsia?
tak paya la nak gadoh2. kita ni serumpun. aku ni keturunan banjar. dari indonesia juga. walaupun takleh cakap banjar, tapi aku tetap mengakui aku ni keturunan banjar. buat ape nak malu.
pape pun, enjoy dani dari dewa19 nyanyi lagu madu tiga

4 comments:

apiz said...

mgkin ad btul ape yg ko ckp tu..
tp yg lbih tpatnye dr ape yg ak tau
dorg pggil kite cam tu disebabkan bbrape isu brbangkit seperti kes batik yg telah dipatternkan sbgai hak milik m'sia pd hal dorg berpndapat batik tu adlah salah satu khazanah dorg...bgtu gak dgn lagu rase sayang..dorg ckp kite curik dr dorg..dan juga kes perebutan pulau sipadan nun di sabah yg lastly m'sia tlah mng...

SUKARNO is HITLER said...

INDON MALING

Siapa sebenar nya yang meniru dan mencuri Malaysia atau indonesial ? Indon mengaku semua nya adalah miliknya. Lagu rakyat, makanan,batik, pulau, laut, lautan, selat, tanah, bukit, gunung dan biawak komodo. Indon menuduh Malaysia mencuri, mencontek, maling dan sebagainya. Indonesia juga banyak menciplak hampir semua .....

Benderanya ditiru daripada bendera Poland. Lambang kerajaan pun ditiru dari poland. Sudah ada 2 yang indonesial tiru dari Poland. Hairan lah. Adakah ini kemungkinan atau memang mereka meniru. Memang indonesia dasar maling. Kalau Malaysia tiru bendera Amerika, sekurang-kurangnya Amerika menang perang dunia kedua. Poland kalah perang dunia kedua bong !!!... Apa yang hendak kamu banggakan dengan Poland. Malaysia beli kereta kebal (tank) dari Poland. Kah kahh kahhh !!!

Nama indonesiaL ditiru daripada India dan russia. india + sia = indonesia. Kononnya mereka beranggapan Indonesia adalah negara kuasa besar setaraf dengan India dan Rusia dan ingin menandingi Amerika. Nama pun mahu di tiru. Tiada nama lainkah. Kamu yang selalu mencuri identiti Negara lain dan bukan Malaysia. Apakah kamu kekeringan idea? Dasar peniru, penciplak, pencontek dan maling. Dia yang maling, mengatakan bangsa lain yang maling. Kalau dah bodoh memang bodoh.

Matawang nya pula ditiru daripada matawang Rupee dari India menjadi rupee-ah atau rupiah indonesiaL. Adakah ini juga kebetulan. Sudahlah nama negara hampir sama (Ind, India=indonesiaL) dan sekarang nama mata wang pula sama (Rupee=Rupee-ah=rupiah). Malangnya matawang Rupiah Indonesia hanyalah menjadi gelak ketawa di Malaysia. Ini adalah kerana nilainya yang terlalu amat rendah. Nilai satu juta rupiah (wow banyak tu) bernilai antara Ringgit Malaysia RM300 hingga RM 400 sahaja. Kah Kahh Kahhh ...

Banyak lagi Indonesia mencuri idea dan budaya bangsa lain. Bangunan MONAS Indon juga ditiru daripada Washington Monument di Amerika.

Dasar maling memang bangsa maling. Semua mahu ditiru. Semua lagu inggeris dan melayu mahu di dangdut kan oleh orang indonesiaL. Saya pernah mendengar lagu Cindai Siti Nurhaliza versi dangdut nyanyian penyanyi populer indonesia maling ini. Malah banyak lagi lagu melayu dan inggeris. Tiru semua lagu di dunia ini lah dan kamu tidak perlu bersusah payah mencipta lagu. Dasar maling pemalas ...

Anonymous said...

Malingsia ngiri ama Kitorang,,,
tau nggak lagu-lagunya sheila Madjij dan Siti Nurhaliza mirip ama kultur popnya Indonesia pada tahun 80-an ,truss

Malontol Itu nggak Kreatif..
Buktinya aja Salah satu personel Rapper Malontol nyuri lagunya Saykoji, Belum lagi lagu wali pun ikut-ikutan di curi,,

Di tambah Lagi
Gaya-gayanya si Hujan....
meniru Kultur Indienya Indonesia..
Wkwkwkwkkwkwkwkwkkwkwkw...
Dasar Malontol nggak kreatif,,,
Bisannya Cuma Niru,...

Coba deh siapa Yang menang di Anugrah Planet Muzik.
Malagaysia atau Indonesia ?

cobalah pikir ape maunya MalaGaysia, kenapa suka meniru-niru Indonesia.. ?

Malu-Maluin tau...

Anonymous said...

indon suka main bontot
lihat video ini

http://www.youtube.com/watch?v=vMi4jEc30vY

hee heee heee
wakaka wakaka wakaka wakaka

Iklan Je...